نشرت ريهام سعيد عبر قناتها الرسمية على موقع يوتيوب، رسائل صوتية لريم البارودي، وهي تقوم بإهناتها بشكل عنيف.

ريم البارودي,ريهام سعيد,القصة الكاملة لخلافات ريم البارودي وريهام سعيد,ريم البارودي تهين ريهام سعيد

الأربعاء 27 مايو 2020 - 01:52
رئيس مجلس الإدارة
أحمد التلاوي
رئيس التحرير
إبراهيم موسى

ريم البارودي: ريهام سعيد مكروهة وجزمة زينة برقبتها.. والأخيرة: رسالتك وصلت

ريهام سعيد وريم البارودي
ريهام سعيد وريم البارودي

نشرت ريهام سعيد عبر قناتها الرسمية على موقع يوتيوب، رسائل صوتية لريم البارودي، وهي تقوم بإهانتها بشكل عنيف.

وجاء في الرسالة الصوتية الأولى حيث قالت ريم: "أنا برقبة ريهام سعيد، بتقارن مين بمين يا أهبل، كده هعتبرك أهبل بالنسبة لي.. بص يا حبيبي ولا تستفزني ولا استفزك بس متعملش نفسك صاحب حد ونبي وبعدين مش دي اللي معرفاك بيها ولا أي حاجة وأنا راضية كدة، بس متقلش أيمن سليم، اللي "ظفرة" برقبة ريهام سعيد، وزينة اللي جزمتها برقبة ريهام سعيد".

وطالبت ريم في التسجيل الصوتي الثاني، أكثر من مرة من الشخص التي كانت تتحدث معه بأن يرسل تلك الرسائل لريهام سعيد، وأكملت: "بتدافع عن مين يا حبيبي، عن واحده فاجره ؟"إذا خاصم فجر" دي واحدة مكروهة ربنا اداها كل حاجة وخد منها كل حاجة، خليها كدا ربنا بيعذبها أكتر وأكتر اللهم لك الحمد أنا عندي ناس زي الفل حواليا".

ولم يتم الإعلان حتى الآن من أي من الطرفين عن سبب الخلاف، إلا أن ريهام سعيد نشرت الفيديو الخاص بتسجيلات ريم على صفحتها على اليوتيوب معلقة "ريم البارودي تهين ريهام سعيد بأقذر الألفاظ وريهام سعيد تشكرها وتبلغها.. رسالتك وصلتني شكرًا.

ونشرت ريهام فيديو جديد عبر قناتها على اليوتيوب لترد عن ريم، وتتحدث في البداية عن حال البلاد بعد انتشار فيروس كورونا المستجد وقالت بخصوص ريم "الإهانة اللي تعرضتلها واضحة.. وأنا مقمتش بالرد ومقلتش ولا حاجه ولا هقول أي حاجه تخص الموضوع ده.

وتابعت ريهام أن المحادثات الصوتية التي نشرتها عبر "يوتيوب" المنسوبة لريم البارودي هي التي قامت بنشرها، موضحة "حسيت إن في إصرار كبير على أنه يوصلني فنشرته أيا كان الغرض منه، وحطيته علشان أقول إن الرسالة وصلت ومردتش بأي كلمة."
 

وأضافت " هو انتشر وأنا نشرته بس عشان أقول إن الرسالة وصلت، وإنه لو عاوزه أقول أي حاجه هرد بيها علطول، مردتش عشان هرد أقول إيه لو حد سمع الكلام ده من حد كل معاه عيش وملح هرد أقول إيه، هي مش وحشه.. وأنا مش عارفه أنا أتشتمت ليه بس في النهاية لما تتعصب بتغلط أوي وأخدت حكم قبل كدا بسبب موضوع مشابه، مش معنى إني مردتش إني متقبلة الغلط بس أنا مش هقدر ومش هرفع قضية لأني أكلت معاها عيش وملح وتربيتي تقول إني مردش عليها عشان مردش الغلط بغلط".

ومن جانبها نشرت ريم الباردوي فيديو عبر حسابها الشخصي على موقع "إنستجرام" لمتابعيها وقالت "مترودش على المرضى النفسيين والحرب اللي بتتعمل، لأن ريم بتعمل برنامج على قناة النهار،  أرجوكم متزعلوش ومتضايقوش، لأن إذا خاصم فجر وكل واحد بياخد على قد نيته، وربنا يخليكم ليا وميحرمنيش منكم أبدا.. وخلينا نرد بشغلنا."