«آه يا زمن ماسخ».. أحمد السعدني: «ولادي ميعرفوش أعمال جدهم»

أحمد السعدني_صورة ارشيفية

9/26/2019 1:29:10 PM
44
فن

كشف الفنان أحمد السعدني عن أسباب عشقه وحبه للسينما، والتراجع الذي تشهده في الفترة الحالية، وعلاقة أولاده بأفلام الأبيض والأسود.

ونشر "السعدني" عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" منشورًا كتب فيه: "أحد أسباب عشقنا للسينما زمان إنها تاريخ موثق وكان دايمًا يتقال الفنان خالد بأعماله حتى بعد رحيله.. للأسف مبقاش الكلام ده صح وأنا بقلب بالصدفة لقيت فيلم لمحمد فوزي "فاطمة وماريكا وراشيل" طبعا حصل جوايا تداعي لكل حاجه جميلة حستها وأنا صغير وبعد ما ركزت شوية وقفت من حالة النشوة دي اكتشفت إني بقالي أكتر من ١٠ سنين متفرجتش على فيلم أبيض وأسود اللهم مرة يتيمة عند محمود البزاوي اتفرجنا على فيلم ابن حميدو على اليوتيوب وكان هيجيلنا سكتة قلبية من الضحك يومها".

وأضاف أحمد "للأسف ولادي أنا شخصيًا ميعرفوش إسماعيل يس، ولا محمد فوزي، و لا فريد الأطرش، ولا ثانية واحدة كده، دول ميعرفوش نور الشريف وأحمد زكي، ومحمود عبد العزيز، ميعرفوش غير أن جدهم صلاح السعدني ممثل بس مشافولوش حاجه.. اه يا زمن ماسخ ملوش لون ولا حتى أبيض في أسود".

جدير بالذكر أن آخر أعمال أحمد السعدني كانت مسلسل "زي الشمس"، الذي عرض في سباق رمضان الماضي، وشارك فيه بجانب الفنانين: دينا الشربيني، وريهام عبد الغفور، وأحمد داوود.

كشف الفنان أحمد السعدني عن أسباب عشقه وحبه للسينما، والتراجع الذي تشهده في الفترة الحالية، وعلاقة أولاده بأفلام الأبيض واسود.
ونشر "السعدني" عبر صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعي "فيسبوك" منشورًا كتب فيه: "أحد أسباب عشقنا للسينما زمان إنها تاريخ موثق وكان دايمًا يتقال الفنان خالد بأعماله حتي بعد رحيله.. للأسف مبقاش الكلام ده صح وانا بقلب بالصدفة لقيت فيلم لمحمد فوزي "فاطمة وماريكا وراشيل" طبعا حصل جوايا تداعي لكل حاجه جميلة حستها وانا صغير و بعد ما ركزت شوية و فقت من حالة النشوه دي اكتشفت إني بقالي أكتر من ١٠ سنين متفرجتش علي فيلم أبيض واسود اللهم مرة يتيمة عند محمود البزاوي اتفرجنا علي فيلم ابن حميدو على اليوتيوب و كان هيجيلنا سكتة قلبية من الضحك يومها".

وأضاف أحمد "للأسف ولادي انا شخصيًا ميعرفوش اسماعيل يس و لا محمد فوزي و لا فريد الاطرش ولا ثانية واحده كده دول ميعرفوش نور الشريف وأحمد زكي ومحمود عبد العزيز ميعرفوش غير ان جدهم صلاح السعدني ممثل بس مشافولوش حاجه اه يا زمن ماسخ ملوش لون و لا حتي ابيض في اسود".

جدير بالذكر أن آخر أعمال أحمد السعدني كانت مسلسل "زي الشمس"، الذي عرض في سباق رمضان الماضي، وشارك فيه بجانب الفنانين: دينا الشربيني، رويهام عبدالغفور، وأحمد داوود.

 

اليوم الجديد